fredag 18. april 2008

Ordtak - Mahatma Gandhi

Her er noen ordtak fra Mahatma Gandhi som jeg synes er veldig fine. Godt sagt, rett og slett! =)

Disse ordtakene kan folk virkelig ta nytte av i livet og i hverdagen. De to første liker jeg best, mye på grunn av at jeg fikk høre de av faren min da han holdt tale på konfirmasjonsdagen min.

"Nesten alt du gjør, vil vise seg å være uvesentlig, men det er svært viktig at du gjør det."

"Lær som om du skulle leve evig, lev som om du skulle dø i morgen."

"Mist ikke troen på mennesket. Mennesket er som et hav. Selv om noen få dråper er skitne, blir ikke havet skittent."

"Hvis du synes alt er galt her i verden, så husk at det er folk lik deg selv som har gjort verden til det den er."

Kilde: ordtak-boka mi, men de finnes på ordtak.no også..=)

1 kommentar:

Unknown sa...

Mist ikke troen på mennesket. Mennesket er som et hav. Selv om noen få dråper er skitne, blir ikke havet skitten.
Fra <madsebloggen.blogg.no